نوشته های یه رفیق...

نوشته های یه رفیق...
طبقه بندی موضوعی

جنگ رسانه ها...

پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۴:۵۴ ب.ظ
پل کرگ رابرتس, از معاونین سابق وزیر خزانه داری و مشاور سابق وزارت دفاع و تجارت آمریکا بوده است. او چند روز بعد از انتشار نامه آقا, مقاله ای به اسم " زمان آن فرا رسیده که ایران غرب را فراموش کند" نوشت.




برای خواندن بقیه متن
بر ادامه ی مطلب کلیک کنید...



توصیه می کنم دوستان مقاله او را بخوانند ولی خلاصه آن این است که وی می گوید در شرایطی که به عنوان مثال, صهیونیست ها با تمام توان در کنگره آمریکا بدنبال شکست مذاکرات و عدم توافق با ایران هستند, رهبر ایران می آید نامه ای خطاب به جوانان اروپایی می نویسد (در واقع تفاوت رویکرد ها را بیان می کند).




وی در عین این که چنین حرکتی را محترم می شمارد, سوال می کند که متاسفانه با وجود رسانه های عظیم و دروغگو و هجمه ی عظیمی که اسلام و ایران را هر دو به بدترین صورت معرفی می کند (که البته خییییلی بدتر و ابتدایی تر از مواردی است که دوستان ایرانی در همین گروه به عنوان معضلات ایران معرفی کردند !), آیا چنین نامه ای به گوش کسی می رسد؟؟

او در ادامه نتیجه می گیرد که ایران باید بی خیال غرب شود. می گوید "زمان تاریخی اوج غرب رو به افول است" و کشور های غربی تبدیل شده اند به کشور هایی پلیسی/امنیتی که 1% از توان متمکن ترین جامعه, همه چیز را تعیین می کنند (به این معنی که "جوانان غربی" خیلی نمی توانند نقش مفیدی در رفع مسائل ایفا کنند).

او در پایان می گوید مسلمانان ضعیف هستند زیرا اتحاد ندارند و این نتیجه همان سیاست "تفرقه بنداز و حکومت کن" است.
این خلاصه ای از مهم ترین حرفاش بود که البته همه ی آنها لزوما هم درست نیستند.

It Is Time For Iran To Tell The West ‘Goodbye’ -- Paul Craig Roberts

مسئله اصلی این است که همان طور که اشاره شد, در این سیل عظیم خبری و تبلیغاتی که به لطف تکفیریون و دولت های غربی, ضد اسلام به راه افتاده,حرکت هایی مثل نامه ی آقا براحتی به کناره می روند و فراموش می شوند. نباید بحث تصویر سازی درست برای اسلام را چیزی ساده انگارید و به چند تا مطلب در صفحات اجتماعی بسنده کرد.

باید سعی کنیم نهضت اخیری که برای انتشار نامه آقا به  راه افتاد را به فرهنگی عمومی تر برای تبلیغ اسلام (و در ضمن شیعه) و ارتباط با مردم ملل دیگر تبدیل کنیم.



البته تا همین حد هم به نظر می آید که بعضی بحث ها و دعوا های داخلی و بعضا حزبی(که البته مهم هم هستند و باید بالآخره حل شوند ولی نه بصورتی که از موضوع نامه و تبلیع کاملا غافل بشویم) ما را در همین کارهای اولیه هم زمین گیر کرده...

 --
آیا می دانستید که اسرائیل از 40 سال پیش  طرح "هاسبارا" (تبلیغات) را رسما به راه انداخت تا مشکل بحران مشروعیت خود را در بین افکار عمومی از بین ببرد و اشغال فلسطین را توجیه کند؟ آیا می دانستید که این طرح ها رسما در مدارس آنان پیگیری می شوند؟
تا جایی که بعضی دانش آموزان درسنین جوانی در مدرسه ها هم اکنون مشغول یادگیری فارسی می باشند؟ از جمله کار های اینان پخش پیام های موافق اسرائیل و رصد و مقابله با حرکت های ضد اسرئیلی در فضای مجازی است.   این طرح ها اصلا هم مخفی نیستند. اینم یکی از سایتاشون :



  • یه رفیق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی