نوشته های یه رفیق...

نوشته های یه رفیق...
طبقه بندی موضوعی

خلاصه کتاب عصر ظهور علامه کورانی

پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۴۸ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم


خلاصه کتاب عصر ظهور علامه کورانی

نبی الله سالاری
استاد مربوطه: استاد برزویی


مقدمه

کتاب عصر ظهور را علامه علی کورانی اوایل انقلاب منتشر کرد که تصویری نسبتا جامع از دور نمای حکومت جهانی آن منجی بزرگ عالم به منتظران ظهورش ارائه نمود.


به دنبال آن وزارت اطلاعات امریکا پرونده ای برای امام زمان تنظیم نمود که تمام اطلاعات ایشان را در برداشت الا عکس آن حضرت. از جمله فعالیت های فرهنگی آمریکایی ها پخش فیلم نوستراداموس به مدت سه ماه پی در پی در شبکه های مختلف تلوزیونی آمریکا بود.

--

در احادیث بشارت نبوی ، به ظهور مهدی موعود داده شده و تعداد آن ها بالغ بر صدها حدیث است که با احادیث امامان معصوم هزار ها حدیث می شود.

ایرانی ها قبل از سال ها ظهور دولت خود را بر پا می کنند و یمنی ها چند ماه قبل از ظهور. در ایران مردی خراسانی و فردی نظامی به نام شعیب صالح نقش مهمی در حرکت های قبل از ظهور ایفا می کنند.


منطقه عمومی ظهور طبق احادیث، یمن وحجاز وایران وعراق و شام و فلسطین و مصر و مغرب عربی است.

خلا سیاسی منطقه حجاز با قتل پادشاه آن سرزمین،عبدالله، آغاز و تا ظهور ادامه می یابد. وضع به گونه ای می شود که در آغاز روز قدرت به دست کسی می افتد وهمان شب قدرت از او گرفته می شود وبه قتل می رسد.

در همین اوضاع واحوال نشانه های ظهور آشکار می شود و ندای آسمانی حضرت روز23 ماه رمضان به گوش جها نیان می رسد.

خبر می رسد امام مدینه است. حکومت حجاز از سپاه سفیانی که در شام است یاری می طلبد. سپاه سفیانی وارد مدینه می شوند و هر مرد هاشمی مظنون را دستگیر و زندانی می کنند و بسیاری از آنان همراه با هوادارانشان را به قتل می رسانند. حضرت همراه با شخصی به نام منصور همچون خروج موسی از مدینه خارج و وارد مکه می شود و فعالیت های خود را آن جا آغار می کند.تا آن که شب 10 محرم فرا می رسد. پس از نماز عشا نهضت حضرت از کنار بیت الله الحرام با صدور بیانیه ای برای اهل مکه آغاز می شود.

بلافاصله دشمنان برای نابودی حضرت واردعمل می شوند.اما یاران حضرت دورش حلقه زده واز او محافظت می کنند. و پس از ساعاتی یاران حضرت بر مکه مسلط می شوند. صبح روز دهم محرم حضرت با صدور بیانیه هایی به زبان های مختلف مردم عالم،جهانیان را به یاری خود دعوت می کند. و در پیامی اعلام می کند که تا تحقق معجزه ای که پیامبر از آن یاد کرده(خسف بیدا) در مکه می ماند. بعد از خسف بیدا حضرت با ده هزار نفر وارد مدینه می شوند و مدینه را آزاد می کنند.

در این جا سرزمین حجاز آزاد می شود و حضرت به سمت عراق حرکت می کنند و در راه مرد خراسانی و شعیب صالح و سپاه ایرانیان با حضرت بیعت می کنند. حضرت وارد عراق شده و پس از سرکوب کردن دشمنان،عراق را مرکز حکومت و کوفه را پایتخت خود انتخاب می کنند.

پس از فتح عراق نخستین جنگ حضرت با ترک هاست. ترک در احادیث به تمام ساکنان مشرق زمین گفته می شود. سپس سپاه بزرگ حضرت راهی قدس می شود. سفیانی که در دمشق مستقر است،  مقابل حضرت موضع می گیرد و سرانجام جنگ بزرگی در می گیرد.سرانجام یاران حضرت به نصرت الهی بر یهودی ها پیروز می شوند. با شکست یهودی ها مسیحیان غربی خشمگین  شده و به حضرت اعلان جنگ می کنند.

در همین حال و اهوال است که حضرت عیسی از آسمان به زمین فرود می آیند و با میانجگری عیسی مسیح، قرارداد صلحی هفت ساله منعقد می شود. غربی ها  پس از دو یا سه یا هفت سال از ترس نفوذ عیسی مسیح در مسیحی ها و مسلمان شدنشان پیمان شکنی می کنند. و با یک میلیون نفر به فلسطین حمله می کنند. عیسی مسیح آشکارا از حضرت دفاع می کنند و در قدس پشت سر امام زمان نماز می خوانند. جنگی بزرگ در می گیرد که سرانجام مسلمانان پیروز می شوند. بدین ترتیب اروپا فتح می شود. مدتی بعد مسیح رحلت می کند و حضرت آشکارا مراسم کفن و دفن را انجام می دهند تا جای شبهه باقی نماند.

پس از فتح جهان و تشکیل دولت واحد امام اقدامات گوناگونی انجام می دهند. مثلا تحقق رفاه مادی همگان و بالا بردن سطح دانش از 2 به 27 درجه، ساکنان زمین به کرات دیگر آسمان راه می یابند و ... . رجعت پیامبران و امامان و افرادی از بهشت رخ می دهد.

در این زمان فتنه دجال آغاز می شود. او با استفاده از پیشرفت رفاه وعلومی که به دست امام زمان رخ داده، پسران و دختران و زنان زیادی را فریب می دهد و از ابزارها و روش های مدرن شعبده استفاده می کند. اما سرانجام حضرت نیرنگ او را آشکار می کند و به زندگی او و هوادارانش خاتمه می دهد.

قبل از ظهور حضرت بزرگترین فتنه، فتنه‌ی فلسطین است. بانیان این فتنه رومیان(غربی ها) و ترک ها(روس ها).
بر اساس این احادیث، آغاز ظهور از مغرب زمین خواهد بود. یعنی فراهم ساختن زمینه ظهور به دست نژاد سلمان فارسی است.

 مردی از قم مردم را به حق دعوت می کند. گروهی گرد او جمع می شوند که دلهایشان چون قطعه های آهن استوار و پولادین و در برابر تند باد ها و طوفان ها استوارند. از نبرد خسته و افسرده نشده و ترس و وحشت برایشان مفهومی ندارد. همواره بر خدا توکل کنند و فرجام نیکو از آن تقوا پیشگان است.

آنان پس از قیام و نهضتشان از دشمنان می خواهند در امورشان دخالت نکنند ولی نمی پذیرند. پس به مبارزه روی می آورند. آنگاه حقوقشان را به رسمیت می شناسند، اما این بار آنها نپذیرند تا دست به قیام زنند. و پرجم نهضت را رها نکنند تا به دست صاحب شما حضرت مهدی بسپارند. کشته های آنان شهیدند.

دو شخصیت به نام های خراسانی که فقیه یا رهبر سیاسی است و شعیب بن صالح، جوانی گندم گون با ریش کم پشت از اهالی ری که فرمانده نظامی است پرچم خود را به امام زمان تسلیم و با سپاه او مشارکت کرده و شعیب بن صالح به فرماندهی کل نیروهای حضرت منسوب می شود.
عثمان سفیانی، از هواداران غرب و هم پیمان یهودیان، تمام سوریه و اردن را تحت فرمان خود قرار می دهد.

" خروج سفیانی حتمی است. این خروج از آغاز تا پایان، پانزده ماه به طول انجامد. شش ماه آن را به جنگ و کشتار پردازد و وقتی پنج منطقه را به تصرف خود درآورد، تنها می تواند نه ماه بر آن مناطق فرمانروایی کند، نه یک روز بیشتر!"

کار سفیانی ایجاد یک خط دفاع عربی در برابر اسرائیل و پایگاهی برای مقابله با ایرانیانی است که زمینه ساز حکومت حضرت مهدی هستند. به همین خاطر سفیانی یکصد و سی هزار نفر از نیروهایش را وارد عراق می کند که شصت هزار نفرشان وارد کوفه می شوند. سفیانی اعلام می کند که هرکس سر یک شیعه علی را بیاورد هزار درهم جایزه دارد. در این هنگاه همسایه به همسایه حمله ور شده و می گوید او از شیعیان علی است.

حکومت حجاز به خاطر درگیری ها ضعیف شده و سفیانی برای تقویت آن  و سرکوبی نهضت حضرت مهدی وارد حجاز می شود. نیروهای سفیانی وارد مدینه شده و موجب فساد و تباهی گستر ده در شهر می شوند.

قیام حضرت مهدی از مکه آغاز می شود و این خبر به سرعت در تمام عالم منتشر می گردد. لشکر سفیانی بلافاصله به سمت مکه حرکت می کنند. معجزه ای که پیامبر وعده داده بود به وقوع می پیوندد. سپاه سفیانی قبل از رسیدن به مکه در زمین فرو می رود و نابود می شود.

سفیانی با دو شکست خود یکی در عراق توسط ایرانی ها ویمنی ها و دیگری خسف بیداء به شام عقب نشینی می کند تا جلوی پیشروی امام به قدس را بگیرد.


احادیث ما نبرد یاران امام زمان با سفیانی را  حماسه ای بزرگ توصیف می کند که از عکا تا صور و از انطاکیه در ساحل دریای مدیترانه و از دمشق تا طبریه و قدس در جبهه داخلی امتداد دارد. غضب الهی بر سفیانی و هم پیمانان یهودی و رومی اش(غربی ها) فرود آمده و پس از شکستی سخت و کوبنده، سفیانی اسیر و کشته می شود وامام زمان همراه مسلمانان وارد قدس می شوند.

روایات از نهضت یمانی به عنوان زمینه ساز ظهور خبر می دهند: "هیچ پرچمی همچون پرچم یمانی هدایت گر نیست ، پس از خروج او فروش سلاح به مردم حرام شود ، پس به یاری او بشتابید ، سرپیچی از او بر هیچ مسلمانی جایز نیست   و هرکس چنین کند اهل آتش خواهد بود چرا که او ، مردم را به سوی حق و راه راست فرا خواند."

به هر حال یمانی ها در یاری حضرت در حجاز نقش مهمی ایفاء می کنند.
امام زمان از مصر به عنوان یک پایگاه مهم فرهنگی و تبلیغی در سطح جهان بهره می گیرد .
"آنگاه مهدی علیه السلام و یارانش وارد مصر شوند و حضرت بر فراز منبر با مردم سخن گوید. زمین بر اثر عدل و داد رونق و نشاط تازه ای گیرد ، و آسمان باران رحمت خود را فرو بارد ، درختان بارور شده و زمین گیاهانش را برویاند و زینت بخش ساکنان خود گردد ، حیوانات وحشی بگونه ای در آرامش و امنیت به سر برند که همچون حیوانات اهلی ، همه جا آسوده به چرا پردازند. علم ودانش دل مردم با ایمان را چنان روشن کند که هیچ مؤمنی از نظر علمی به برادر دینی اش نیاز پیدا نکند. آری ، آن روز ، این آیه قرآن همه جار جلوه گر شود که می فرماید"یغنی الله کلا من سعته"(خداوند همه را از غنای بی کران خویش توانگر سازد)"

طبق احادیث ، یهودیان در آخر الزمان روی زمین فتنه و فساد و طغیان و برتری جویی می کنند اما سر انجام به دست پرچمدارانی از خراسان نابود می گردند:
"چیزی نمی تواند آنان را از تصمیم خود باز گرداند تا آنکه درفش های خود را در ایلیاء به اهتزاز در آورند."منظور از ایلیاء همان قدس است.

به نقل روایات ، امام زمان علیه السلام نسخه های اصلی تورات را از درون غاری در انطاکیه و کوهی در فلسطین و دریاچه طبریه  بیرون می آورد و با استناد به آن یهودیان را محکوم و نشانه ها و معجزاتی را برای آنان آشکار می سازد. برخی از یهودیان که پس از آزادی قدس زنده مانده اند ، به حضرت ایمان می آورند وکسانی که ایمان نمی آورند از سرزمین های عربی اخراج می گردند.
به طوری که از احادیث بر می آید ، کمی قبل از ظهور حضرت ، جنگی جهانی رخ می دهد که ریشه در منطقه شرق عالم دارد"جنگ ها در زمین فراوان شود" از بعضی احادیث چنین فهمیده می شود که این جنگ به صورت جنگ ها منطقه ای است و در سال ظهور اتفاق می افتد و خسارت های آن نیز متوجه آمریکا و اروپا می شود:
"آتش در مغرب زمین همچون شعله ای از هیزم فراوان زبانه کشد ، بالا رود".
"بین مردم شرق و غرب و حتی میان مسلمانان ایجاد اختلاف شود ، و مردم در هراس و وحشتی که دارند با رنج و گرفتاری سختی روبرو شوند."

همچنین روایات خبر می دهند که زیان های جانی این جنگ که با بیماری طاعون ، پیش از جنگ و بعد از آن همراه است ، دو سوم ساکنان زمین را در بر می گیرد ، این خسارتها به شکل مستقیم متوجه مسلمانان نمی شود:
"حادثه ظهور رخ ندهد  مگر آن که دوسوم مردم جهان از بین بروند ، پرسیدیم :
وقتی دو سوم مردم از بین روند چه کسی باقی می ماند؟
فرمود :آیا شما نمی خواهید جزء یک سوم باقیمانده باشید؟"


فتنه شرق و غرب علیه مسلمانان


واژه فتنه در قرآن کریم و احادیث به دو معنی عام و خاص آمده است.
معنی عام آن عبارت است از هر امتحان و آزمایشی که برای انسان پیش آید ، خواه از ناحیه خود انسان باشد یا از ناحیه شیطان و یا از سوی مردم وخواه انسان از امتحان کامیاب و روسفید بیرون آید و از گرفتاری برهد و یا در آن سقوط کند.

معنای خاص: حوادث و پیش آمدهایی است که مسلمانان را از زاویه اعتقادی در بوته امتحان قرار دهد. هشدار های پیامبر در مورد این هاست. در میان صحابه "حذیفة بن یمان "با احادیث مربوط به این فتنه ها بیش از دیگران آشناست.
حذیفه می گوید:
"تا روز قیامت هیچ گروه توطئه گری نیست که تعدادشان به سیصد تن برسد مگر آنکه بخواهیم نام سردستگان و نام پدران و محل سکونتشان را بیان کنم ، همه ی این اطلاعات از آموخته های رسول خدا صلی الله علیع وآله به من است".
"اگر تمام آنچه را که می دانستم برای شما بازگو می کردم ، مرا تا شب مهلت نمی دادید"یعنی فورا مرا می کشتید.

تعداد این فتنه ها در کلام پیامبر متفاوت است، چهار، شش، هفت یا بیشتر.
علت اختلاف این است که حضرت گاهی فتنه های داخلی را می شمرند و گاهی فتنه های خارجی را یا فتنه ها را بر اساس تأثیری که بر مسلمین می گذارد توصیف می کردند.

مهم شناختِ آخرین فتنه ای است که همه معتقدند با  ظهور حضرت مهدی آشکار خواهد شد.

در احادیث، ویژگی های این فتنه بسیار شبیه به توطئه ی اخیر غربی ها است که در ابتدای قرن حاضر دشواری ها و مصیبت های بسیاری را بر ملل مسلمان وارد کرده است، چرا که غربی ها  در داخل سرزمین های اسلامی با ما جنگیده و بر ثروت و سر نوشت ما مسلط گشته اند و شرقی ها نیز در این توطئه با آنان همکاری کرده و بخشی از سرزمین مسلمانان را تصرف و آثار اسلام را از آن محو ساخته و آن ها را تحت فرمانروایی خود در آورده اند.

از پیامبر نقل شده که فرمود:
"چهار فتنه و آشوب بر امت من وارد شود که در فتنه اول ، خون ها جاری ، و در دومی خون ها جاری و اموال پایمال و در فتنه سوم خون ها جاری و اموال پایمال و نوامیس مردم هتک شود.
اما فتنه چهارم فتنه ای کور و کر و فراگیر است و همچون کشتی گرفتار در دریای متلاطم راهی برای نجات دیده نشود و مردم پناهگاهی نیابند. آن فتنه از شام آغاز شود و عراق را فراگیرد. سرتاسر جزیره را در هم کوبیده و بلا و گرفتاری ، مردم را همچون پوست دباغی شده کند ، هسچ کس نمی تواند بگوید:
بس کنید و دست نگه دارید !
اگر آن فتنه را از ناحیه ای بر طرف سازند از ناحیه ای دیگر سر برآورد"
ودر روایتی آمده:
"زمانی که فتنه فلسطین رخ دهد ، وضع شام همچون آب درون مشک آشفته شود و چون وقت پایانش فرارسد ، پایان پذیرد. در حالی که شما جماعتی پشیمان و اندکید."
در روایتی دیگر می گوید:
"آن فتنه و آشوب ، شام را احاطه می کند و عراق را در بر می گیرد ، و جزیره را در هم می کوبد."
و در روایتی چنین آمده:
"آنگاه فتنه ای پدید آید که هر چه سخن از پایان آن رود ادامه یابد ، هیچ خانه ای باقی نماند مگر آنکه فتنه داخل آن شود ، و هیج مسلمانی نماند مگر آنکه سیلی آن را به صورت خود لمس کند تا آنکه مردی از خاندان من ظهور نماید."


ویژگی های گوناگون آخرین فتنه


اول: روایات فتنه قبل از ظهور در منابع شیعه و سنی به شکلی مطرح شده که معنی و منظور واحدی را بیان می کند به طوری که با کمی دقت فهمیده می شود این احادیث از پیامبر و اهل بیت علیه السلام است.

دوم: این فتنه همه زوایای فرهنگی و اقتصادی مسلمانان را در بر می گیرد. این فتنه وارد هر خانه ای شده و بر شخصیت هر مسلمانی ضربه می زند و جامعه ی مسلمین را همچون کشتی گرفتار شده در طوفان دستخوش امواج شدید حوادث می کند. کسی در برابر خطر این فته نسبت به دین خود و خانواده اش پناهگاهی نمی یابد و از جور فرمانروایان ستم پیشه و دار و دسته شان  محل امنی باقی نمی ماند.!

سوم: نقطه شروع این فتنه منطقه شام است. به همین جهت دشمنان آنجا را مهد گسترش تمدن می نامند و سنگ بنای کشور اسرائیل را در آن ایجاد می کنند.

این فتنه ابتدا شام را در بر می گیرد سپس به سرزمین های  اسلامی کشیده می شود.

چهارم: این فتنه مدت طولانی ادامه می یابد و راه حل ها برایش سودمند واقع نمی شود زیرا فتنه ، فتنه ای است که با ابعاد فرهنگی و عمیق تر از آنکه از طریق ترمیم و اصلاح ، چاره جویی شود. از سویی دیگر موج مقاومت مردم  و موج دشمنی دشمنان سبب از هم گسیختن تمام راه های مسالمت آمیز می گردد.

"از ناحیه ای دست به کار اصلاح آن نشوند مگر آنکه از سوی دیگر گسسته شود."
"از جانبی چاره جویی نکنند مگر آنکه از سوی دیگر گسسته شود."

از پیامبر صلی الله علیه وآله روایت شده:
"سوگند به آنکه جانم در دست اوست، بر امت من قومی فرمانروایی کنند که اگر دم بر آورند آنها را بکشند و اگر سکوت نمایند، همه چیز آن ها را مباح شمرند، اموالشان را از آن خود کرده و حرمت نوامیس آنان را از آنان را  زیر پا گذارند. خونشان را ریخته، و دل ها شان را مالامال از  کینه و وحشت گردانند ، آنان را پیوسته هراسان ، پریشان و بیمناک بینی . در آن روزگار گروهی از مشرق  و جمعی از مغرب وارد شوند و بر امت من فرمانروایی کنند ، پس وای بر حال ضعیفان امت من از دست آن ستم پیشگان ، و وای بر ستمگران از عذاب الهی ، چرا که آنها نه به کوچک رحم نمایند و نه حرمت بزرگ و پیر را نگاه دارند ، و از هیچ کاری روی گردان نیستند .  اندامشان اندام آدمیان ، اما دل هاشان دل های شیطان است."

این روایت از ارتباط دو جانبه استبداد داخلی و استعمار خارجی پرده برداشته و علت سلطه کفار شرق و غرب را بر امت اسلامی را ، تجاوز حکام داخلی بر ملت های مسلمان  و وجود جو و اختناق و سلب آزادیهای آنان می داند.

از پیامبر خدا صلی الله علیه وآله نقل شده که فرمودند:
"فتنه ها ادامه یابد و افرادی در دوران فتنه و ستم متولد شوند که جز آشوب چیزی نشناسند ، و زمین چنان آکنده از ستم شود که هیچ کس جرأت نکند نام خدا را به زبان آورد . آنگاه خداوند مردم را از ذریه ی من بر انگیزد ، تا سرتاسر زمین را مهد عدل و داد گرداند ، همان سان که پیشینیان آن را از ظلم وجور آکنده بودند."
این حدیث شریف بیانگر آن است که فتنه وآشوب قبل از ظهور ، در طول نسل های مختلف ادامه می یابد ، تا آنکه نسلی از مسلمانان متولد شوند که هیچ اندیشه ای جز انحراف از دین و هیچ سیاستی جز جور وستم در پیش نگیرند. و این تعبیر دقیقی از ترسیم فضای سلطه است که کودک مسلمان در سایه آن رشد می کند و از فضای تعالیم اسلامی و فرهنگ و عدالت آن چیزی نمی داند، مگر کسی که خداوند وسیله هدایت و نگهداری او را از انحراف فراهم سازد.

امام علی علیه السلام می فرمایند:
"حکومت اهل بیت پیامبر شما در آخر الزمان است و برپایی آن نشانه هایی دارد ، از جمله آنکه رومیان و ترکان ، بی دلیل بر شما بشورند ، و نیرو ها علیه شما بسیج گردند و ترک ها با رومی ها به مخالفت برخیزند ، و جنگ ها در زمین گسترش یابد."

از پیامبر نقل شده:
"امت من توسط حاکمانش گرفتار بلایی سهمگین خواهد شد . بلایی که نظیر آن را کسی نشنیده است به گونه ای که زمین پهناور بر آن تنگ شود و چنان ظلم و جور فراگیر گردد که مؤمن جایی برای پناه بردن پیدا نکند تا آنکه خداوند مردی از خاندان مرا مبعوث و در زمین قسط و عدل را بگسترد ، همان گونه که از ظلم و جور پر شده است ، ساکنان آسمان و زمین از وی خشنود گردند . و در آن زمان ، نه زمین گنجهای درون خود را پنهان سازد و نه آسمان از بارش پی در پی باران رحمت خویش دریغ نماید."
حذیفه از قول پیامبر می گوید:
"اگر از عمر دنیا بیش از یک روز باقی نماند ، خداوند آن را به قدری طولانی گرداند تا مردی از خاندان من زمام امور را به دست گرفته و اسلام را پیروز گرداند . خداوند از وعده‌ی خود تخلف نمی کند و او بر هرچیزی تواناست."

همچنین از پیامبر نقل شده:
"مشرکان ، مسلمانان را به خدمت خویش گمارده و آنان را در شهرها وبه فروش رسانند ، وهیچ کس بر این کار ناپسند اعتراض نکند . این بلا وآزمایش همچنان تداوم یابد تا همه ناامید، مأیوس و بد بین شده و تصور کنند گشایشی بر آنان نخواهد بود ، در این هنگام خداوند مردی از پاکان عترت من و نیکان ذریه ام برانگیزد ، مردی دادگستر ، خجسته و پاک که ذره ای (از دستورات اسلام) فرو گذار نکند و خداوند دین ، قرآن ، اسلام و مسلمانان را به وسیله او عزیز و سربلند و شرک و مشرکین را ذلیل و زبون سازد ، وی پیوسته از خدا پروا دارد و در اجرای حکم او فریب خویشاوند را نخورد ، سنگ روی سنگ نگذاشته ، و عمارتی برای خویش بنا نکند و در زمان فرمانروایی خود بر کسی تازیانه نزند مگر جهت اجرای حد شرعی . خداوند متعال تمام سنت های غلط و نا شروع را به وسیله او گشوده و درهای باطلبه وسیله او بسته شود. خداوند هر مسلمان در بندی را در هرکجا توسط او به دیارش بازگرداند."

منظور از روم در احادیث آخر الزمان و ظهور حضرت مهدی علیه السلام ، ملت های اروپا و به دنبال آن آمریکاست ، چرا که آمریکایی ها همان وارثان امپراطوری تاریخی رومیان اند که در چند قرن اخیر بدانجا مهاجرت کرده اند . ملت های فرانسه و بریتانیا و آلمان  و چند کشور دیگر، از لحاظ فرهنگ ، سیایت و دین ، از اجزای حقیقی امپراطوری روم به حساب می آیند به خصوص که این کشور ها در آن زمان از مستعمرات امپراطوری روم شمرده می شدند.

روایات دیگری درباره حرکت کشتی های غربی به سواحل سرزمین های عربی ، اندکی پیش از ظهور حضرت مهدی علیه السلام وجود دارد.
از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمودند:
"وقتی در سرزمین شام فتنه را مشاهده کنی ، پس، مرگ است و مردن ، تا آنکه مو زرد ها روانه سرزمین ها عربی گردند و حوادثی بین آنان رخ دهد."

از امام علی علیه السلام نقل شده که فرمودند:
"در سپیده دم ماه رمضان از مشرق ندا دهنده ای بانگ برآورد که :
ای اهل هدایت ، گرد هم آیید . و پس از ناپدید شدن شفق از مغرب ، ندا کننده ای بانگ زند که :
ای اهل باطل گرد هم آیید ... آنگاه رومیان به ساحل دریا نزدیک غار اصحاب کهف روی آورند و خداند جوانان اصحاب کهف را با سگشان از غار بر انگیزد ، بین آن ها دو مرد وجود دارد به نام مَلیخا و خَملاها، آن دو ، شاهد و تسلیم اوامر حضرت قائم علیه السلام خواهند بود."

حکمت ظاهر شدن اصحاب کهف به هنگام فرود نیروهای غربی و در آن برهه حساس ، این است که نشانه ای خاص برای مسیحیان باشند ، چرا که طبق روایات ، یاران حضرت مهدی ، نسخه های اصلی تورات و انجیل را از غاری در انطاکیه بیرون آورده و به وسیله آن با رومی ها و یهودیان به بحث وگفتگو خواهند پرداخت.

احادیثی است مربوط به آتش بس میان مسلمانان و رومیان که حضرت مهدی ، قرارداد عدم تجاوز با آنان را امضاء می کند . ظاهرا این قرار داد بعد از نبرد بزرگ قدس بین سپاه حضرت و لشکریان سفیانی و بعد از پیروزی حضرت و ورودش به قدس و فرود حضرت عیسی علیه السلام واقع خواهد شد.
به نظر می رسد حضرت عیسی مسیح در برقراری پیمان صلح ، نقش وساطت و میانجی گری را بر عهده دارد.

از پیامبر نقل شده که فرموده اند:
"ای عوف ! پیش از رستاخیز شش حادثه را شماره کن ... از جمله ، فتنه ای که خانه هیچ عربی خالی از آن نخواهد ماند ، وصلحی که میان شما و بنی اصفر (غربیها) بر قرار خواهد شد ، سپس با شما پیمان شکنی کرده ، و با هشتاد لشکر که هریک از 12هزار سرباز است به شما حمله خواهند کرد."


در برخی از روایات مدت پیمان نامه هفت سال ذکر شده که غربی ها پس از دو سال ، عهد شکنی نموده و پیمان خود را بر هم می زنند و با سپاهی متشکل از هشتاد پرچم و نزدیک به یک میلیون سرباز به مسلمانان حمله ور می شوند و جنگی د سواحل فلسطین و سرزمین شام اتفاق می افتد که در پی آن ، حضرت رهسپار فتح اروپا و جهان غیر مسلمانان می شود .
در برخی روایات ، آمده که :
"یکی از شهر های غربی با تکبیر فتح گردد ، باحضور هفتاد هزار مسلمان."
بعید نیست که سقوط این پایتخت غربی با تظاهرات غربی ها و تکبیر آنان ، در حالی که حضرت مهدی علیه السلام و یارانش آنان را همراهی می کنند، انجام شود.
این خلاصه ای از کتاب عصر ظهور علامه کورانی بود از اول کتاب تا حوالی صفحه100

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته                                                                           تابستان94


  • یه رفیق

نظرات  (۲)

  • آریا کیخاسیستانی
  • سلام.خیلی زحمت کشیده شده تاخلاصه شود دست مریزادوممنون از زحمات شما.باتشکر

    بسیارعالی بود.انشاالله حضرت هرچه زودتر ظهورکند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی